Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з історії
Під час
оцінювання навчальних досягнень з історії враховується:
-
рівень оволодіння історичними знаннями; знання
хронологічних меж періодів,
найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних
суттєвих рис історичних явищ і подій;
-
рівень умінь групування (класифікації) фактів за
вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв’язків між подіями;
-
рівень оволодіння практичними уміннями та навичками
роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня щодо історичної події, явища, діяча.
Всівидиоцінюваннянавчальнихдосягненьучнівздійснюються
за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий |
1
|
Учень може
назвати одну-дві події, дати,
історичні постаті чи історико-географічні об’єкти.
|
2
|
Учень називає
декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об’єктів; вибирає
правильний варіант відповіді на рівні «так - ні»; має загальне уявлення про
лічбу часу в історії.
|
|
3
|
Учень може
двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать;
впізнати її за описом; співвіднести
рік зі століттям, століття - з
тисячоліттям ; має загальне уявлення
про історичну карту.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень
може репродуктивно відтворити невелику частину навчального матеріалу
теми, пояснюючи історичні терміни,
подані у тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об’єкт.
|
5
|
Учень з
допомогою вчителя може відтворити основний зміст навчальної теми, визначати
окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій.
|
|
6
|
Учень може самостійно відтворювати фактичний
матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, встановлювати послідовність подій;
користуватись за допомогою вчителя
наочними та текстовими джерелами історичної інформації.
|
|
ІІІ.
Достатній
|
7
|
Учень послідовно і логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє
розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки,
значення), виокремлює деякі ознаки явищ та процесів; «читає» історичні карти
з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань.
|
8
|
Учень
володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає
правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти,
порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у
межах теми; дає словесний опис історичних об’єктів, використовуючи легенду
карти.
|
|
9
|
Учень вільно оперує навчальним
матеріалом, узагальнює окремі факти і
формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно
встановлює причинно-наслідкові зв’язки; синхронізує події у межах курсу, аналізує зміст історичної карти.
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень використовує
набуті знання для вирішення нової
навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить
аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує
відповіді учнів; співставляє і
систематизує дані історичних карт;
синхронізує події вітчизняної та
всесвітньої історії.
|
11
|
Учень володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, аналізувати історичну
інформацію, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової
періодизації історії.
|
|
12
|
Учень у повному обсязі опанував програмовий
матеріал, що дає йому змогу відповідно до вікових особливостей
презентувати власну інтерпретацію історичних явищ.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар